Thursday, 2024-11-21, 1:52 PM | Welcome Guest | Registration | Login
Main » 2010 » May » 1 » ပအို၀္း ၀တ္စံု
9:08 AM
ပအို၀္း ၀တ္စံု
အမ်ိဳးသမီးဝတ္စံု

ပအို၀္းအမ်ိဳးသမီး
ပအို၀္းအမ်ိဳးသမီး
          
          အမ်ိဳးသားဝတ္စံုသည္ရွမ္းႏွင့္တူေသာ္လည္း အမ်ိဳးသမီး ဝတ္စံုမွာ ရွမ္းအမ်ိဳးသမီးဝတ္စံုမ်ားႏွင့္ မတူေပ။  တစ္မွုထူး ျခားေနသည္။ ပအိုဝ္းတ္ိုင္းရင္းသားတို႕သည္ အဖဝိဇာ ၊ အမိနဂါးမွ ဆင္းသက္လာသည္ဟု ယံုၾကည္ထားၾကသျဖင့္ ယခုထက္ တိုင္ ဆင္ယင္ထံုးဖြဲ႕ေနေသာ အမ်ိဳးသမီး ၀တ္စားဆင္ယင္ ပံုသည္ နဂါး ႏွင့္တူလွေပသည္။
           ပအို၀္းအမ်ိဳးသမီး ၀တ္စံုတြင္ ေခါင္းေပါင္းအပါအ၀င္ အင္ဂါ ငါးရပ္ရွိေလသည္။ အနက္ေရာင္ အေပၚ သင္တိုင္ အ က်ီး၊ အက်ီးလက္ရွဥ္အနက္၊ လက္ေမာင္းစြပ္အနက္၊ ထဘီးအနက္၊ ေျခသလံုးပတ္အနက္ စသည္ျဖင့္ အဆင္သင့္၀တ္ဆင္ၾက သည္။ ေျခသလံုးမွ ေျခမ်က္စိအထိ နွစ္ဘက္လံုးတြင္ အနက္ရွိ္ေသာ အ၀တ္ျဖင့္ ပတ္ထားေလသည္။ ယင္း၏အထက္တြင္ ထ ဘီးအနက္ကို ဒူးေအာက္နားအထိလည္းေကာင္း၊ လံုခ်ည္အေပၚတြင္ သင္တိုင္းကိုထပ္ရ်္ လည္းေကာင္း၊ အေပၚဆံုးတြင္ ခါးတို အက်ီးကိုလည္းေကာင္း၊  အဆင့္ဆင့္၀တ္ဆင္ထားေပသည္။ ယင္းသို႕ အထပ္ထပ္ ၀တ္စားဆင္ယင္မွုသည္ နဂါး၏ ေၾကးခြံ အသြင္ကို ေဆာင္သည္ဟု ဆိုေလသည္။ ဆံထိုးအ၀ိုင္းႏွင့္ အခြ်န္ႏွစ္ခုအနက္ အခြ်န္းမွာနဂါး၏ အေမာက္ႏွင့္တူးေစရန္ျဖစ္၏ အ၀ိုင္းမွာ ၏ မ်က္စိႏွင့္တူေစရန္ ပင္ျဖစ္သည္။
           အမ်ိဳးသမီးမ်ား၏ ဦးေခါင္းထက္တြင္ ဆံပင္ကို အလယ္တည့္တည့္တြင္ လည္းေကာင္း ၊ အနည္းငယ္ေစာင္းျပီး လည္းေကာင္း ထံုးထားၾက၏။ ထိုသို့ ထံုးထားျခင္းမွာ ဘုရား တရားကို ဦးထိပ္ထားသည့္ သေဘာပင္ျဖစ္၏။ ဦးေခါင္းကို တဘက္ဖူးေစာင္ျဖင့္ ေပါင္းထားၾကသည္။ ေရွးကမူ ပိုးထည္ကို သံုးၾက၏။ ပိုးထည္တဘက္ကို ပြဲလမ္းသဘင္မ်ားတြင္သာ ေပါင္းတတ္ၾကသည္။ ထိုပိုးထည္တဘက္မွာ အရွည္ငါးေတာင္ခန့္ရွိ၏။ ေရွးက အညိုရင့္ေရာင္ ကတ္တီပါတဘက္မ်ားကို လည္းေကာင္း ၊ သိုးေမြးျဖင့္ ရက္လုပ္ထားေသာ တဘက္ကို လည္းေကာင္း သံုးခဲ့ၾကသည္။ ယခုအခါ အဆင္အမ်ိဳးမ်ိဳးရွိ ေပၚပင္တဘက္မ်ားကို အသံုးျပဳေလသည္။

s
ပအို၀္း လွပ်ိဳျဖဴ


           ဦးေခါင္းေပၚတြင္ ေခါင္းေပါင္းတဘက္ ေပါင္းထားသည့္ျပင္ ကတူးဆဲ့ ေခၚ ဆံထိုးႏွစ္ခုကိုလည္း စိုက္ထိုးထားၾကသည္။ တစ္ခုမွ ငွက္ေပ်ာဖူးပံုသ႑န္ ေဆာင္ျပီး တစ္ခုမွာ လိမ္ေမာ္သီးအရြယ္ရွိ အလံုးျဖစ္ေလသည္။ ငွက္ေပ်ာဖူးပံုသ႑န္ ဆံထံုးကို မိခင္နဂါးမ၏ အေမာက္သဖြယ္ အျဖစ္ လည္းေကာင္း ၊ လိမ္ေမာ္သီးလံုးပံု ဆံထိုးကို နဂါးမ၏ မ်က္လံုး အျဖစ္ လည္းေကာင္း ရည္ရြယ္ျပီး ဆင္ယင္ၾကျခင္းျဖစ္ေလသည္။ ဆံထိုးကို ပြဲလမ္းသဘင္ရွိေသာအခါမွသာ ဆံထံုးတြင္ ထိုးစိုက္ဆင္ယင္ၾကသည္။ ဆံထိုးကို ပန္းခက္ပန္းႏြယ္မ်ားျဖင့္ ေဖာ္ထား၏။
           ေရွးက ေငြဆံထိုးကို ၀တ္ဆင္ၾက၏။ ေငြဆံထိုးမွာ အေလးခ်ိန္ ၂ က်ပ္သားခန့္ရွိသည္။ ေငြဆံထိုးကို ေငြေၾကး မတတ္နိုင္သူမ်ားက ၀တ္ဆင္ၾကသည္။ ယခုအခါတြင္ ေရႊဆံထိုးမ်ားကိုသာ ၀တ္ဆင္ၾကေတာ့၏။ ငွကေပ်ာဖူးပံုသ႑န္ ဆံထိုးအခၽြန္ ေရႊအေလးခ်ိန္ ၃ က်ပ္သားမွ ၃ က်ပ္ခြဲအထိ ရွိေလသည္။ ပအို၀္းတိုင္းရင္းသားတို့သည္ ငွက္ေပ်ာဖူးပံုသ႑န္ ရွိေသာ ဆံထိုးကို ဆံထိုးရွည္ဟု လည္းေကာင္း ၊ လိမ္ေမာ္သီးလံုးပံုသ႑န္ရွိေသာ ဆံထိုးကို ဆံထိုးတုိ ဟုလည္းေကာင္း ေခၚေလသည္။ ဆံထိုးမ်ားကို ေရႊအနီေရာင္ တင္ထားေလသည္။
           ပအို၀္း အမ်ိဳးသမီးမ်ား၏နားတြင္ ေရႊနားေတာင္း ၊ ေရႊျပားလိပ္နားေတာင္း တို့ကို ပန္ဆင္ထားၾက၏။ နားေတာင္းကို ပအို၀္း တိုင္းရင္းသားတို့၏ ေပလာထူ ဟုေခၚသည္။ ေပလာ ေခၚ နားေတာင္းကို အခ်ိဳ့က ေရႊျပားျဖင့္ ျပဳလုပ္ျပီး အခ်ိဳ့က ေရႊျပားလိပ္သ႑န္အပြ ျပဳလုပ္ၾက၏။ ေရႊျပားမွာ အလ်ား ၁ ေပခန့္ရွိျပီး အနံ ၁ လက္မခန့္ ရွိေလသည္။ ေရွးအခါ အမ်ိဳးသမီးမ်ားသည္ ေရႊျပားလိပ္နားေတာင္းကို ပန္ဆင္ၾက၏။ နားေပါက္က်ဥ္းသူမ်ားမွာ နားသန္သီးကိုသာ ပန္ဆင္ၾက၏။
             ေပလာထူ ေခၚ နားေတာင္းကို ျပဳလုပ္ၾကေသာ ေရႊမွာ ပုရပုိက္ေရႊျဖစ္သည္။ နားေတာင္း တစ္ဘက္လွ်င္ ၆ က်ပ္သားခန့္ ရွိေလသည္။ အခ်ိဳ့က နားေတာင္းေအာက္တြင္ နားသန္သီးကို ဆက္ဆြဲၾကေသး၏။ နားသန္သီးမွာ ၂ က်ပ္သား ခန့္ွရွိေလသည္။ အခ်ိဳ႕ ေငြေၾကးခ်မ္းသာသူမ်ားမွာ နားတစ္ဘက္လွ်င္ နားသန္သီးသံုးခုအထိ ဆြဲတတ္ၾကသည္။ ထို့ေၾကာင့္ နားေတာင္းက ေျခာက္က်ပ္သား ၊ နားသန္သီးသံုးခုက ေျခာက္က်ပ္သား ၊ ေပါင္း ၁၂ က်ပ္သားခန့္ ဆြဲၾကသည္။ ေလးလံလြန္းသျဖင့္ အေနအထိုင္ က်ဥ္းက်ပ္ေစ၏။ သို့ေသာ္လည္း ျမတ္စြာဘုရား၏ တရားေတာ္ကို နားမွအစဥ္ပန္ဆင္သည့္ သေဘာျဖင့္ အျမတ္တႏိုးပန္ဆင္ၾကသည္။
           
ထိုသို့ ေရႊလိပ္နားေတာင္းမ်ား ၊ နားသန္သီးမ်ားကို ၀တ္ဆင္ထားျခင္းသည္ အေနအထိုင္ က်ဥ္းက်ပ္ေစသျဖင့္ ေပလိပ္သ႑န္ အပြနားေတာင္းကိုသာ ၀တ္ဆင္ၾကေတာ့သည္။ အခ်ိဳ႕မွာ နားရြက္အေပါက္ေဟာင္းေလာင္းျဖစ္ေနသျဖင့္ ျမိဳ႕ေပၚ ေဆးရံုမ်ားသို့တက္ကာ ျပန္ခ်ဳပ္ၾက၏။
           
ေရွးက အမ်ိဳးသမီးမ်ားသည္ ေငြလက္ေကာက္မ်ားကို ၀တ္ဆင္ၾက၏။ ေငြလက္ေကာက္မွာ အလံုးေရာ အျပားပါ ရွိေလသည္။ ေရွးက လက္ႏွစ္ဘက္စလံုးတြင္ တစ္လက္မခန္းရွိေသာ ေငြလက္ေကာက္ကို ၀တ္ဆင္ၾကသည္။ လက္တစ္ဘက္လွ်င္ ေလးခုခန့္ ၀တ္ဆင္ထားေလသည္။ ထို့ေၾကာင့္ အမ်ိဳးသမီးမ်ား စပါးေထာင္းလွ်င္ ေငြလက္ေကာက္မ်ား ထိခိုက္ပြတ္တိုက္သံကို ၾကားေနရတတ္သည။ ယခုအခါ ေငြလက္ေကာက္ ၀တ္ဆင္ျခင္းကို မေတြ႕ရေတာ့ေခ်။ ေငြလက္ေကာက္အစား ေရႊလက္ေကာက္မ်ား ၀တ္ဆင္လာသည္ကို ေတြ႕ရသည္။
           
ေရွးအခါက အမ်ိဳးသမီးမ်ားသည္ ေျခသလံုးအထက္ ဒူးဆစ္ေအာက္နားတြင္ ေတာင္ခံ ေခၚ ေဘာ္ေျခက်င္းမ်ားကို ၀တ္ဆင္ၾက၏။ ေတာင္ခံမွာ တစ္လက္မခန့္ရွိေသာ ေငြ (သို့) ေဘာ္ျဖင့္ျပဳလုပ္ထားေသာ အကြင္းျဖစ္၏။ ထိုေငြကြင္းမွာ တစ္ကြင္းလွ်င္ ငါးမတ္သားမွ ႏွစ္က်ပ္သားခန့္အထိရွိ၏။ ထိုေငြကြင္းမ်ားကို ၾကိဳးျဖင့္သီကာ သတ္ဆင္ၾကေလသည္။ ေျခတစ္ဘက္လွ်င္ ၾကိဳးျဖင့္သီထားေသာ ကြင္းတစ္ကြင္းမွ ႏွစ္ကြင္းအထိ သတ္ဆင္ၾက၏။ ယင္းေျခက်င္းမ်ားမွာ ေျခႏွစ္ဘက္လွ်င္ ႏွစ္ပိသာမွ ႏွစ္ပိသာခြဲအထိ ရွိေလသည္။ ေတာင္ခံေခၚ ေငြေျခက်င္းမ်ားကို ၀တ္ဆင္ထားလွ်င္ လမ္းေလွ်ာက္ရာ၌ ေလးလံျပီး ခရီးၾကန့္ၾကာေစ၏။
           
ထို့ေၾကာင့္ ေခတ္သစ္ပအို၀္းအမ်ိဳးသမီးမ်ားသည္ ေလးလံလြန္းေသာေၾကာင့္ ၀တ္ဆင္ျခင္းမျပဳၾကေတာ့ေပ။ ေငြေျခက်င္းအစား ဒန္ေျခက်င္းႏွင့္ ဗိုလ္ပြားၾကိဳး ေခၚ ခ်ည္ၾကိဳးကိုသာ ၀တ္ဆင္ၾကေတာ့၏။ ေတာင္ခံကို ေရွးက်ေသာ ေက်းရြာမ်ား၌ လည္းေကာင္း ၊ ပြဲလမ္းသဘင္ရွိေသာ အခါမ်ား၌ လည္းေကာင္း အခ်ိဳ႕၀တ္ဆင္ေနၾကေပေသးသည္။


(ယခု ေတြ႕ရွိရေသာ ပအို၀္းဓါတ္ပံုမ်ားကို Google Page မွ ရွာေဖြယူထားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ဓါတ္ပံုပိုင္ရွင္မ်ားကို ဤေနရာမွ ေဖာ္ျပခြင့္ေပးပါရန္ ခြင့္ေတာင္းဆိုအပ္ပါသည္။ း) )


      
            
Category: ပအို၀္း အမ်ိဳးသမီး၀တ္စံု | Views: 9283 | Added by: Tinygirl | Rating: 0.0/0
Total comments: 0
Name *:
Email *:
Code *: