Welcome!
Main » 2010 May 15 » လက္မွဳပညာႏွင့္ ဗိသုကာပညာ
6:09 PM လက္မွဳပညာႏွင့္ ဗိသုကာပညာ | |
ပအို၀္းတိုင္းရင္းသားတို့သည္ လက္မွဳပညာ အေနျဖင့္ ေန႕စဥ္သံုးပစၥည္းမ်ားကိုသာ ျပဳလုပ္ၾကသည္။ လယ္ယာျခံေျမသံုး ပစၥည္းမ်ားကို ထုတ္လုပ္ျခင္း ၊ ႏြားလွည္း ျပဳလုပ္ျခင္း ၊ အိမ္ေဆာက္လုပ္ျခင္း ၊ အိမ္တြင္းသံုးျဖစ္ေသာ ေတာင္း၊ ပလိုင္း ၊ ထရံမ်ား ၊ မီးဖိုေဆာင္သံုး ေျမအိုး ေျမခြက္မ်ားကို ေဒသရပ္ရြာအလိုက္ ျပဳလုပ္ၾကသည္။ ေဒသသံုးအတြက္သာ အမ်ားအားျဖင့္ ထုတ္လုပ္ၾက၏။ စီးပြားျဖစ္ တင္ပို့ေရာင္းခ်ရန္အတြက္ မလုပ္ကိုင္ၾကေပ။
ပအို၀္းတိုင္းရင္းသားတို့ လက္မွဳပညာျဖစ္သည့္ ပန္းထိမ္မွာလည္း အလြန္လက္ရာေျမာက္လွသည္ကို ေတြ႕ရ၏။ ပန္းထိမ္ပညာကို ေရွးဘိုးေဘးစဥ္ဆက္ကပင္ တတ္ေျမာက္ခဲ့ၾကသည္။ ပအို၀္းတိုင္းရင္းသားတို့၏ ပန္းတိမ္လက္ရာကို ဆံထိုး ၊ နားေတာင္း ၊ လက္စြပ္ ၊ လက္ေကာက္ စေသာ လက္၀တ္ရတနာမ်ားကို ၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္ အကဲခတ္နိုင္သည္။ ဆံထိုး ၊ လက္ေကာက္ ၊ လက္စြပ္မ်ားေပၚတြင္ ေဖာ္ထားသည့္ ပန္းခက္ ပန္းလက္မ်ား ၊ ဘုန္းေတာ္ၾကီးေက်ာင္း ၊ ဘုရားတန္ေဆာင္းတို့တြင္ ျပဳလုပ္ထားသည့္ ပန္းခက္ ပန္းလက္မ်ားကို အံ့ဘနန္း ေတြ႕ျမင္နိုင္ေပသည္။ ပအို၀္းတိုင္းရင္းသား တို့သည္ ဗိသုကာပညာလည္း တတ္ေျမာက္ေၾကာင္း ၊ တစ္ခ်ိန္က ၄င္းတိုေနထိုင္ခဲ့သည္ဟု ယူဆေသာ သု၀ဏၰဘုမၼိ သထံုျမိဳ႕ရိုးပ်က္ၾကီးက သက္ေသခံေနေပသည္။ ေစတီပုထိုးကိုလည္း တည္ေဆာက္နိုင္ၾကသည္။ ဆီဆိုင္ျမိဳ႕ေခၚ သထံုေလးတြင္ ခြန္ေမာင္သာႏွင့္ ခြန္နိုင္ ညီအစ္ကိုႏွစ္ဦး၏ သခ်ၤိဳင္းအုတ္ဂူသည္လည္း လက္ရာေျမာက္လွသည္ကို ယေန႕တိုင္ ေတြ႕နိုင္ေပေသးသည္။ ပအို၀္းတိုင္းရင္းသားတို့ အနုပညာမွန္သမွ်၏ ေနာက္ခံပံုရိပ္သည္ သု၀ဏၰဘုမၼိ သထံုျပည္ ျဖစ္သည္ဟုဆိုက မွားမည္မထင္ေပ။ ေရွးအခါက မိမိတို့၀တ္ေသာ အ၀တ္အစားမ်ားကို ကိုယ္တိုင္လက္ျဖင့္ ရက္လုပ္ၾကသည္။ ကိုယ္တိုင္၀ါဖန္သည္။ ကိုယ္တိုင္ဗိုင္းငင္သည္။ ကိုယ္တိုင္ ရက္သည္။ ကိုယ္တိုင္ ေဆးဆိုးသည္။ ကိုယ္တိုင္ လက္ျဖင့္ ခ်ဳပ္သည္။ လြယ္အိတ္ ၊အမ်ိဳးသမီးမ်ား ေခါင္းေပၚတြင္ ေပါင္းသည့္သဘက္ စသည္မ်ားကိုလည္း လက္ျဖင့္ပင္ ရက္လုပ္ၾကသည္။ ပအို၀္းတိုင္းရင္းသားတို့သည္ လက္မွဳပညာတြင္လည္း ကၽြမ္းက်င္ တတ္ေျမာက္သည္ဟု ဆိုနိုင္ေပသည္။ ပအို၀္းတိုင္းရင္းသားတို့သည္ ပန္းထိမ္လုပ္ငန္းကိုလည္း လုပ္ကိုင္ၾက၏။ သို့ေသာ္ နည္းေလသည္။ ေရႊထည္ေရာ ေငြထည္ပစၥည္းမ်ားကိုပါ လုပ္ကိုင္ၾကေလသည္။ ေငြထည္ပစၥည္းမ်ားတြင္ ေငြဖလား ၊ ေငြထံုးဘူး ၊ ဘာသာေရးဆိုင္ရာ ေငြထည္ပစၥည္းမ်ားေလာက္ကိုသာ ျပဳလုပ္ခိုင္းၾက၏။ ေငြထည္ပစၥည္းမ်ားကို ျခဴးပန္းျခဴးႏြယ္မမ်ား ၊ ကနုတ္ပန္း ၊ ယိုးဒယားပန္း မ်ားပါေအာင္ ျပဳလုပ္နိုင္ၾကသည္။ ေရႊထည္မ်ားတြင္ အမ်ိဳးသမီးဆံထိုးမ်ား ၊ လက္စြပ္မ်ား ၊ ေပလာ ေခၚ နားေတာင္းမ်ား ၊ လက္ေကာက္မ်ား ေလာက္ကိုသာ ျပဳလုပ္ၾက၏။ ပအို၀္း ပန္းထိမ္မ်ားသည္ အမ်ားအားျဖင့္ အမ်ိဳးသမီးမ်ား၏ အဆင္တန္ဆာျဖစ္ေသာ ဆံထိုးမ်ား ၊ နားေတာင္းမ်ား ၊ လက္စြပ္မ်ားေလာက္ကိုသာ ျပဳလုပ္ၾကေလသည္။ အမ်ိဳးသမီးဆံထိုးမ်ား ျပဳလုပ္ရာတြင္ အထူးလက္ရာေျမာက္လွ၏။ အျခား ပန္းထိမ္ဆရာမ်ား ျပဳလုပ္နိုင္စြမ္း မရွိၾကေပ။ ဆံထိုးမ်ားျပဳလုပ္ရာတြင္ ကၽြမ္းက်င္သူမ်ားပင္ ဆံထိုးတစ္ခုကို ငါးရက္ခန့္ ၾကာ၏၊ ေရႊထည္မ်ားကို အမ်ားအားျဖင့္ အနီေရာင္တင္ထားၾကသည္။ လက္သမားအလုပ္ျဖင့္ အသက္ေမြးသူဟူ၍ မရွိသေလာက္ပင္ ျဖစ္သည္။ အိမ္မ်ား ၊ တဲမ်ား ေဆာက္ေတာ့မည္ဆိုပါက မိသားစုစိတ္ဓါတ္ျဖင့္ ၀ိုင္း၀န္းေဆာက္လုပ္ၾကသည္။ | |
|
Total comments: 0 | |